loading...

پاسارگادتاباک

پيپ ابزاری است كه بطور خاص برای استعمال و تدخين توتون و تنباكو طراحی و ساخته شده است . اين مطلب صرفا جهت سيگاری ها نوشته شده و اصلا قصد ترغيب به دخانيات را ندار

بازدید : 150
چهارشنبه 29 بهمن 1399 زمان : 14:32

چه ادواتی هنگام خريد پيپ بايد خريداری شود؟
دنياي پيپ و ادوات مربوط به اون دنيايی است كه اسمش روشه دنيا ! پس يك دنيا حرف و مطلب و اطلاعات در موردش هست .

پيپ به زبان خيلي ساده :
پيپ ابزاری است كه بطور خاص برای استعمال و تدخين توتون و تنباكو طراحی و ساخته شده است .
اين مطلب صرفا جهت سيگاری ها نوشته شده و اصلا قصد ترغيب به دخانيات را ندارد. با مصرف دخانيات مرگ زودرس خود را بيمه كنيد.بلكه هدف اينه كه سيگاري های عزيز رو از سيگار جداكنيم و با پيپ پيوند بديم.

1- دود پيپ رو بر خلاف دود سيگار وارد ريه نمی كند، بنابر اين ريه شما سالم می ماند.
2- پيپ مثل سيگار نيست و نمی شه هر وقت و هر جايی كشيد. بايد يك جايی مستقر باشيد و سر فرصت مراسم چاقيدن رو انجام بديد. پس اگه تصميم بگيريد كه فقط پيپ بكشيد، عملا خيلی از فرصت های دود كردن سيگار از برنامتون حذف می شه.
3 - برای كم كردن نيكوتين و قطران سيگار و درست كردن سيگار های لايت و اولترا لايت، توتون اون رو با محلول های گوگردی شستشو ميدن. كاغذ سيگار هم برای روشن موندن حلقه های فسفر داره. وقتی شما پيپ می كشيد، تنباكوی خالص استفاده می كنيد و اثری از گوگرد و فسفر و كاغذ نيست. مقدار زيادی از بوی بد سيگار مال همون فسفر و كاغذه.

ادوات پيپ :
در هنگام خريد پيپ يك سری لوازم جانبي هست(ادوات پيپ) كه بايد خريداری شود.

1- تمپر يا بيلچه پيپ :
تمپر ابزاری لازم برای پيپ كشيدن است، هر اسموكر پيپ به تمپر نياز دارد . خوب همانگونه كه از اسمش هم پيداشت (تمپر) معنای كوبنده يا كوبيدن می دهد، پس اولين و مهمترين وظيفه آن كوبيدن توتون در پيپ است. البته به اين وسيله ساده به قولی آپشن هايي هم اضافه شده است. بعضی از تمپرها دارای سيخ كوچكی برای باز كردن گلوی چوبی پيپ و همچنين شل كردن توتون سوخته جهت بيرون ريختن آن هستند و بعضی ها هم دارای قاشق كوچكی هستند كه مي تواند بدنه داخلي پيپ را خراش داده تا توتون هايي كه در اثر سوختن به بدنه پيپ چسبيده اند را خارج كند. البته در مورد قاشق بايد گفت اشاره كرد كه نبايد به صورت جدی بدنه داخلي پيپ را خراشيد. جهت صاف كردن اين قسمت بهتر است از ريمر استفاده شود.بيلچه وسيله ای است جهت كوبيدن، سوراخ كردن و تراشيدن توتون كه شما هنگام خريد پيپ حتما بايد بيلچه آنرا نيز خريداری كنيد.
پيشنهاد می شود يك تمپر خوب خريداری كنيد و مواظب باشيد آن را گم نكنيد (گم شدن تمپر شايع ترين وسيله گم شده نزد طرفداران پيپ است). با كمك اين وسيله می توانيد اسموك بهتر و مطلوبتری تجربه كنيد.

  بيلچه تمپر پيپ

2 - فيلتر پيپ :
يكي از اساسی ترين موارد در هنگام پيپ كشيدن داخل ندادن دود حاصل از سوختن توتون به ريه هاست به همين دليل به عقيده خيلی ها وجود فيلتر پیپ امری غير ضروری است ، به عقيده اين گروه يكی از معايب وجود سيستم فيلترينگ در صورت رعايت نكردن نظافت مرتب و منظم تاثير بر روي طعم و مزه و كيفيت اسموك به دليل وجود آلودگی در سيستم فيلترينگ است .اگر چه در بسياری از نقاط دنيا بخصوص اروپای مركزی استفاده از پيپ های فيلتر دار 9 ميلي متري رايج و مرسوم است . در هر صورت استفاده كردن و يا نكردن از فيلتر امری سليقه اي است .
انواع فيلتر :
۱- فيلتر ۹ ميليمتری كاربنی / فيلتر بالسا (چوب بالسا)
۲- فيلتر ۶ ميليمتری
۳- فيلتر كاغذ (۳ ميليمتر)
۴- فيلتر سوزنی (۳ ميليمتر)
جالبه بدونيد كه هر پيپ رو بر اساس نوع چوب اون و همچنين منطقه ساخت از ريشه ممكنه كه فيلتر خاصی براش در نظر گرفته بشه.

فيلتر پيپ

3 - نخ تميز كننده پيپ:
مي توانيد تعدای نخ یا فیتیله پاک كننده پيپ هم خريداری كنيد. پاك كننده ميله ای است كه دور آن را الياف نخ پوشانده است و يك طرف آن ريز تر از سمت ديگر آن است و يك سر آن برای پاک كردن دهنی و سر ديگر جهت پاک كردن لوله آتشگاه استفاده مک شود.

4 - مايع نظافت پيپ :
اگر واقعا مي خواهيد يك پيپ كش (پايپر) خوب بشيد و به سلامتي خود اهميت ميديد حتما بايستی روزانه نظافت عادي كنيد و هفتگي نظافت كلي انجام دهيد.

مايع نظافت پيپ

5 زيردستي توتون پيپ :
زيردستی هوادهی توتون جهت هوادهی و آماده كردن توتون جهت تدخين استفاده می شود.
در چند مدل عرضه مي شود :
1- زیر دستی چوبی توتون پیپ :در مدل چوبی جهت برش توتون های پلاگ ، كيك و فليک
2 - زیر دستی چرمی توتون پیپ :مدل چرم خشك هم دارد كه سبك تر است.
3- تا شو جمع شو :در مدل جمع شو جهت حمل و نقل
مدل ديگری از زيردستی هوادهی توتون جهت ارگانايزر و ديوايدر استفاده می شود و كلا برای ريخت و پاش كمتر مفيد است.

زيردستي توتون پيپ

6 - كيف پيپ چرمی :
كيف های پيپ معمولا از چرم طبيعي و به صورت دست دوز كه چرم طبيعی ايرانی بهترين گزينه می باشد .كه بسته به كارايی جهت حمل و نقل يه كيف و جهت ساماندهی و مسافرت كيف های متفاوتي استفاده می شود.
كيف های چند پيپ و كيف های هارد كيس هم طرفدار دارد و در چند لت عرضه می شود.

7 - جار شيشه اي نگهداري توتون پيپ :
نگهداری توتون پيپ در جار شيشه ای هم براي كهنه كردن دراز مدت توتون، و هم براي توتون هايي كه بصورت روزانه استفاده ميكنيد ميتونيد بكار بگيريد.براي داشتن يک انبار/سرداب توتون و كهنه كردن توتون های دلخواه تون ميتونيد از ظرف (جار) هاي شيشه اي كه درپوش واشردار دارند استفاده كنيد. جارهای شيشه ای به اين دليل كه عايق هوا و رطوبت و همينطور در اندازه های گوناگون در دسترس هستند بسيار مناسب نگهداری و كهنه كردن توتون می باشند.

جار شيشه اي نگهداري توتون

8 - كبريت يا فندك سر كج :
هميشه پيپ خود را با كبريت و يا فندك مخصوص پيپ روشن كنيد تا شعله آن آن مستقيما توتون را آتش بزند و دهانه پيپ شما نسوخته و تغيير رنگ ندهد. برای برگشت رنگ دهانه پيپ های سوخته از پوليش مخصوص استفاده كنيد.
بجز موارد فوق اگر به طعم توتون خود اهميت می دهيد مي توانيد از فروشنده بخواهيد يك بسته كريستال نيز به شما بدهد. كريستال قطعات كوچكی هستند كه شما قبل از پر كردن پيپ در داخل آن می ريزيد و طعم توتون را برای شما نرمتر و خنكتر مي كند و سبب جذب مواد مضر موجود در پيپ و توتون خواهد شد، در حقيقت فيلتر دوم برای پيپ محسوب می شود.

از كجا پيپ و ادوات اصل بخريم؟
اگر در يك دهه گذشته در ايران راجع به ادوات پيپ صحبتی به ميون می اومد نهايتا يك بيلچه چك ، فيلتر پيپ و نخ تمييز كننده پيپ توی ذهن ها مي آمد ، امروز پاسارگادتاباك با تلاش تيم تحقيق و توسعه خودش كه همگی از با تجربه های دنيای پيپ می باشند توانسته تنوع بی نظيري از ادوات مربوط به پيپ و توتون پيپ را برای ايرانيان عزيز و پايپ اسموكر های حرفه ای تهيه نمايد.
امروز در وب سايت پايپ مگزين با هنر مديريتی ماسترو رحيمی تنوع بي نظيری از ادوات سيگاربرگ را برای خود خريد كنيد .از پيپ اين هديه خاص و سيگاربرگ تدخين لوكس جهان كه بگذريم شايد نياز باشد براب قشر ضعيف جامعه هم تدارک می ديديم و ادواتی عوام پسندانه و اقتصادی تر چون ادوات سيگارپيچ را هم فراهم نمائيم و از همه مهم تر همه اين محصولات فقط و فقط اصلی در پاسارگادتاباک تنها اسموك شاپ استاندارد ايران يك دهه می گذرد و همه مشتريان انجمن قهوه و انجمن پيپ قطعا قهوه های مجموعه پاسارگادتاباك را استفاده كرده اند.
اما قسمت جالب اين وب سايت آنجايی است كه محصولاتی خاص و كلكسيونی مثل پيپ و كبريت و فندك های خاص مثل زيپو و ديگر برند های اصلي و معتبر دنيا را همه در كنار هم ببينيم.از چوب سيگار های زيبا گرفته تا هوميدور های چشم نواز و جار هاي تخصصی نگهداری و كهنه كردن توتون ها تا پيپ هايی كه ساخت و پرداخته هنر ماسترو رحيمی اولين طراح و سازنده پيپ ايران.

توليد و جهش توليد كالای داخلی همواره سياست ماسترو رحيمی بوده و هست و شما تنوع بی نظيری از توليدات ايرانی پاسارگادتاباک از پيپ و استند پيپ و كيف های چرمی پيپ و كيف های چرمي سيگارپيچ و كيف های سيگاربرگ و حتي استند سيگاربرگ را همه توليد ايران عزيز می توانيد خريداری و از كالای ايرانی حمايت كنيد.
لازم به ذكره در اين وب سايت هيچ كالای دخانی عرضه نمی شود.
وب سايت تخصصی پيپ , ادوات پيپ,ادوات سيگاربرگ ,ادوات سيگارپيچ ,قهوه ,زيپو , كبريت و ...
جهت مشاهده ادوات پيپ به سايت pipesjournal.com مراجعه كنيد.
يا با شماره های زير جهت مشاوره و سفارش تماس بگيرد:
تلفن ثابت : 02126403383 - 02126403387
تلفن مديريت : 09352200077
آدرس : بلوار ميرداماد-ايستگاه متروی ميرداماد-مجتمع تجاری اداري رز ميرداماد-طبقه دوم تجاری واحد TS-12

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 10
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 58
  • بازدید سال : 202
  • بازدید کلی : 10884
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی